torsdag 13 mars 2014

Nya frön och omplantering


Idag var det tyvärr troligen den sista dagen som solen skiner. Nu brukar ju inte SMHI ha rätt så ofta, så låt oss hålla tummarna för en go dag i morgon också. 
Idag blev det först en dag med läsning av Otterling & Christiansens bok, om att odla i krukor i solen. 


Efter det hade jag så dåligt samvete att jag var tvungen att göra lite nytta.

Passade snabbt på att boka in mig på Nordisk Trädgård, som sker i nästa vecka.
 Blir en red-eye upp och sist hem på dagen. Men vad gör väl det, när man kan njuta av trädgård hela dagen. 
Vi kanske ses där? Jag är bara uppe den 20 mars.
Skall passa på att ta en titt på Odlings TV, och vad de har på G.


Först var det läge att plantera om den första rundan tomater. En god sort som heter Costuluto.



Sen luktärtorna nytt bo, för att kunna bli lite maffigare. 



Inte för att detta gav så mycket mer plats, men jag var sen tvungen att så lite ny frö


Imponerad av mängden frö man får i Franchis påsar :-)


Hoppas ni alla får en härlig kväll

/Per


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar