måndag 17 mars 2014

Det blåser snålt..

Fast det är bättre  än snö, som delar av landet fått idag. Hoppas det är snöfritt på torsdag då det är dags för Nordisk Trädgård :-)  Vi kanske ses där?
Blev ingen blogg igår, om det var någon som undrade. Innebär att jag missat #blogg100, men det får bli som det blir. Kan inte blogga bara för den sakens skull. Det var helt enkelt för tråkigt väder igår, med regn och blåst.

Idag däremot skiner solen, och det var också dags att ta tag i lite omskolning.

En snabb och rask tur i naturen visade tyvärr inte på mycket nytt. Vädret är för kallt, för något kul. Men lite blommor blev det i alla fall.

Det blåste inte som stormen Sven, men aningen friskt var det allt


Några vårstjärnor har kommit upp.



Scillan blommar också


En ensam tulpan stod och väntade på sina kolleger..


Svalörten kommer också nu..


Om ett par dagar står denna i skönaste gult


Hemma blev det lite omplantering av Chili..


Persiljan (aningen onödigt)..


..dragonen..


..men limebasilikan får vänta lite.


Det är lite pilleri, men också avkopplande. Nu inser jag att antalet tomatfrön jag sått, troligen var en aning i överkant. Måste lära mig att behärska mig, men det är så stimulerande, de där första fröna man sår.

Ha en go dag

/Per

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar